Wednesday 18 July 2012

3 DAYS AT PARIT BUNTAR

bertarikhkan 7 JULAI 2012.
bertempat di Parit Buntar,Perak.
ikut Sahabatku NURUL SHUHADA BT ASAT.
tujuan aku ikut nurul sebab nak rasa macam mana perasan duduk dalam bus selama 7 ke 8 jam.
aku tak rasa panjang sebab aku asyik tidur je kot. so, tak berapa nak rasa perjalanan yang jauh tu.
rasa mual lah bila masuk bus tu sebab ada bau buah yang busuk gila. bau macam orang muntah.
okay. gedegang gedegang tup tup dah sampai kat Parit Buntar.

ssampai sana dalam 5pg lbh. ayahanda nurul ambil kami. Aku disambut mesra oleh ibu Nurul.
ibu nurul baik gila. aku terasa segan pulak. 
Pagi tu, bangun awal, sebab hari sabtu hari pernikahan. warna tema ialah warna pink. 
Si Puteri memang cantik.

Si Puteri menanti saat debaran.

Alhamdulillah, sudah diijab kabul. 

sempat jugak lah nak amik sekeping dua dengan pengantin :)


Pada keesokkan harinya, tibalah hari persandingan.
tema warna merah. kali ni aku tak dapat nak sama warna dengan tuan rumah. 
macam biasa. pesan Si Ibu, "pakai baju ni bila ada events saja.".
ni baju hari jadi :) ibu buat :))

sempat ber'over' dengan nurul.

 keluarga cik NURUL SHUHADA BT ASAT :)



selepas perkahwinan akak kak emy. keesokkan harinya. kami pergi ke PEKAN LAMA n BAN PECAH.
BAN PECAH dimana kita dapat lihat sawah padi bersebelahan dengan laut. amazing?
pada mulanya aku pun fikir macam pelik. then, tengok. memang betul. alaa. dah banyak keluar tb ni.
macam ni cerita dia. ada legenda. dulu. ada anak yatim. orang makan duit dorang, so nak pendekkan cerita. anak yatim tu berdoa agar sawah padi ditenggelamkan oleh laut.
then, sampai sekarang padi bersebelahan dengan laut. tu lah lagenda dia.
kami pergi pekan lama. dekat parit buntar.




bersama mi udang. :D


okay. kat sini ban pecah. boleh tengok belah kanan sawah  parit, kat kiri laut. unbelievable?
HAHAHA

ini kami :)


sebenarnya yang bawa kami ni kakak nurul, kak za ngan tunang dia.
tapi takut nak upload. tak mintak permission dia. mereka sangat SWEET .
serious gila. kenal seminggu terus tunang. masya-Allah :)
bermula dari sini lah niat berkobar kobar nak kahwin datang. ingin mendirikan masjid baru. insyaAllah. jika diizinkan Allah. mengharapkan jodoh akan datang dengan cepat. ehh. :)

sekian sahaja cerita melalut aku :)
ASSALAMMUALAIKUM  :D





No comments:

Post a Comment