Tuesday 31 July 2012

MENGINGINKAN PELUANG

dia datang hanya sekali
cukuplah sekali sahaja kehadiran dia
walaupun hanya sekali, 
dia dapat memeriahkan hidup kita selamanya

Allah memberikan kesempatan untuk mengenalnya
perkenalan itu diingati hingga ke akhir hayat
pertemuan hanya berapa detik
mampu menjadi kesan lama.

tetapi sayang, 
dia mengunci hatinya
dan tak benarkan sesiapa untuk masuk
masuk untuk menawan hatinya

benarkanlah seseorang untuk masuk 
"saya tahu awak boleh lapangkan ruang kosong untuk saya,
saya tak kisah siapa duduk hotel hati awak sebelum ini
saya dengar hati awak,
tapi awak berpura pura mengatakan tiada ruang kosong".

"jangan ganggu", itu yang tertulis,
"awak tutup, kunci hotel hati awak,
tidak membenarkan sesiapa membuka kunci".


"berikan saya peluang
untuk saya kekal mendaftar dalam hati awak.
berikan ruang untuk saya
mungkin saya boleh membahagiakan awak."

beriku peluang itu, 
mungkin kekalkan hingga ke jannah 
pertemuan sesingkat itu dapat mengubah segalanya
mengubah hidup 2 insan.



mengharapkan kau adalah jodohku sayang :D








No comments:

Post a Comment