Monday 8 October 2012

Unknown

Asslammualaikum.

bismilahirrahmanirahim.
sejak akhir akhir ni, emosi aku bergolakan. cewahh
aku sendiri tak paham kenapa ada perasaan macam ni.
perasaan yang tak pernah aku duga.
perasaan yang tak pernah aku idamkan.

Hal yang berkaitan dengan hati teramat lah sensitif.
lebih lebih lagi bila melibatkan beberapa insan.
mengapa ini berlaku?

ini jalan cerita kita. 
cerita yang kita tak tahu,
apa penghujungnya. 
cerita yang kita tak tahu,
apa muslihatnya.
PERTEMUAN ini dirancang.
PERPISAHAN ini tak disangka.
betapa manisnya PERTEMUAN,
dan betapa peritnya PERPISAHAN itu, 

macam mana manisnya pertemuan itu, biarlah perpisahan juga semanis pertemuan. 
betapa sakitnya hati dalam sesuatu perhubungan itu,
biarlah dia terubat dengan senyuman.
senyuman yang menjadi pemanis hati.
senyuman yang memberitahu kepada orang, 
'INI ADALAH SENYUMAN PENGUBAT'. 

Aku tak tahu apa yang menyebabkan aku jadi macam ni.
aku sendiri pun tak dapat nak luahkan melalui kata kata.
bukan terlalu perit, 
mungkin terlalu complicated.

apa yang terjadi semua ada hikmahnya,
semuanya sudah diatur oleh yang Maha Esa.
Allah hanya bagi dugaan pada mereka mengikut kemampuan seseorang.
kerana dia tahu tahap setiap hamba-Nya.

Alahmdulillah Allah. 


1 comment:

  1. Semoga kamu dapat yang terbaik buat kamu Alia. Allah dah aturkan jalan cerita kita di luh mahfz , :)

    ReplyDelete