Tuesday 5 June 2012

PENGAKHIRAN YANG TAK DISANGKA


PENGAKHIRAN YANG TAK DISANGKA


sambungan. 
sudah masanya mereka meninggalkan rakan yang lain. dalam part ini. air mata sangat murah. air mata yang jatuh bersama sama hujan. tidak malu mengeluarkan air mata, masing masing meraung, memeluk, meminta ampun, jauh dari kawan kerana tidak mahu mengeluarkan air mata lebih banyak lagi.  mereka menghantar rakan yang duduk di kawasan Sarawak, kali ini tiba masa untuk orang yang menetap di KL berangkat ke airport, Kuching. gadis itu menaiki bas dengan sangat berat hati. Eyko, salah seorang rakan gadis itu menunggu di bawah tangga bas. dia tidak mengeluarkan air mata.
sebaik sahaja gadis dan rakan- rakannya turun dari bus. Eyko mengalirkan air mata bukan setitik, tetapi 3 line berjujuran air mata. dia menahan perasaan sebak dengan hati yang berat. kami saling mermaaf- maafan.

perjalanan dalam bus selama 2 jam sangat diam. sunyi. masing masing melayan perasaan, meninggalkan kekasih. sampai sahaja di Kuching mereka semua cuba untuk menguatkan hati. mengeringkan air mata. turun dengan senyuman. walaupun dalam hati sangat berat meninggalkan Sarawak. 

masing masing membawa bagasi di dalam troli. berjalan menunggu giliran untuk menyimpan bagasi. 
gadis itu cuba memandang sekeliling. mana tahu jikalau lelaki itu muncul untuk say bye kat rakannya. tetapi kelibatnya tidak nampak. gadis itu cuba memanjangkan lehernya meninjau keadaan sekeliling.
perasaan hampa merundum dalam diri gadis itu. hanya termenung bersedih.
"WEH!!! kau tengok tu??" kata dell.
"apa dia? " gadis itu menoleh, apa yang dia nampak adalah bende yang diinginkannya.
lelaki itu berdiri sederet dengannya,.
gadis itu kembali ceria. perasaannya hanya berbunga bunga.

semua rakannya gembira kerana gadis itu tidak lagi monyok. 
"aku akan cakap kat lelaki tu" rakannya masing masing senyum dengan riang.
masanya untuk pergi untuk scan barang. and pergi ketempat lain. masa itu. gadis itu menjadi tak tentu arah, dia cuba untuk melambatkan masa. pada masa itu, dia merenung lelaki itu. yang sedang mengucapkan kata selamat tinggal untuk rakannya.

"yaa!!! MARTIN!"
*mencari sumber suara. mengangguk*
*AKU* #isyarat tangan sambil mulut hanya miming.
*SUKA* #jari telunjuk engukir bentuk love
*KAU* #menunjuk si lelaki.

martin hanya tersenyum dan mengangguk.
si gadis memalingkan muka dan terus scan barang. mengangkat barang. pergi meninggalkan lelaki itu.


siapa tahu. dalam diam lelaki itu mengalirkan air mata. terima kasih.
ya. gadis itu adalah aku. aku. NUR ALIA FARHANNA. 
i'm still remember you. berharap seseorang dapat meluputkan awak dari fikiran saya. 


memang aku lambat update pasal PLKN ni. tapi ni aku dah ghiiiiiidu gila dengan PLKN. 

ni class aku. aku dok belakang sana. belakang tengah tengah. memang tak nampak lah. 



membe BRAVO aku. yang duduk tu mai, sebelah aku tu mey, dell, yas, and emy. diorang ni paling rapat dengan aku. serious. ada lagi eddrin. 


yang ni CHIENG KAI WEN. hari hari aku indah. HAHA. bluekkk. yang kat belakang tengah jalan tu. namanya HADRI. aku tak perasan mula mula dia ni. dah lama lama baru aku nampak. interframe lah dia. HAHA. tak lah. dia ustaz :D


yang ni dell, mey, amanda, mai. lagi sorang haida rasanya. kami berlainan kompeni. tapi kami semua bersatu     sama kepala. hari tu. aku ada demam. tapi aku diamkan. dorang rasa kepala aku. masing masing mengamuk  sebab aku panas sangat. tak de lah panas mana. 40 celcius je kot. aku boleh menyanyi lagi, yang dorang keliling aku suruh aku makan ubat. kiranya macam aku duduk tengah tengah lah ni. orang lain dah pandai aku lain macam dah. dah macam les. elehh. dorang penyayang lah. time tu walaupun aku sakit, tapi dorang jaga aku dengan baik sekali. serious. membe lain demam. dorang buat rileks je. aku demam, dorang bukan main jaga. sebab tu aku sayang dorang. i love them :")


semua sekepala. walaupun ada yang buat taik. tapi kami buat rilkes je. sebab kitorang yakin, tak de sapa dapat pisahkan kami selain Allah swt. 


 this is maizatul azira. dia ni penyayang habis. dia yang jaga aku :D


mai and dell. dell ni kalau denga rsuara dia mesti korang suka. terngiang-ngiang. sampai aku pun terikut perangai dia. perangai dia yang paling aku banyak aku copy paste. 
HAHAH. dia ni kelakar gila. 


time ni raya cina. hanya orang KL yang ada kat sini. orang sarawak semua balik rumah. 


mula mula aku tak berapa rapat dengan dorang ni. tapi lepas minggu minggu, aku rasa selesa dengan dorang. 


this is amanda. perangai dia comel. comel gilaaa. 


haida with amamda. muka kau perghhh. macam bebudak. bila nak jadi matang muka ni? HAHAHAHA 


kami sayang bendera. :P


sebenarnya bendera ni wangi. berapa biji perfume ntah dorang letak sebelum nak pulangkan. sebab tu aku melekat kat bendera. pertama kali aku menangis pasal bendera. HAHA. bunyi macam kelakar. tapi tu yang berlaku.  posing habis dengan bendera sebelum kene pulangkan.


we love BRAVO and kem putra sentosa :D 

No comments:

Post a Comment